Cele i zadania Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Łysomicach
„Gdy spotykam dziecko, budzi ono we mnie dwa uczucia: czułość do tego, kim ono jest orazszacunek do tego, kim może zostaćw przyszłości.”
L. Pasteur
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA
W ŁYSOMICACH
ul. Toruńska 10
87-148 Łysomice
tel. 56/678-36-09
W roku szkolnym 2016/17 sekretariat Poradni czynny:
Poniedziałek - 7.30 -14.00
Wtorek - 8.00 -14.00
Czwartek - 7.30 -12.00
Celem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łysomicach jest udzielanie dzieciom (w wieku od urodzenia) i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.
Poradnia realizuje zadania w szczególności przez:
- § diagnozę;
- § konsultacje;
- § terapię;
- § psychoedukację;
- § doradztwo;
- § mediację;
- § interwencje w środowisku ucznia;
- § działalność profilaktyczną;
- § działalność informacyjną
Poradnia wydaje opinie i orzeczenia na pisemny wniosek rodzica/ prawnego opiekuna dziecka.
W Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej działają Zespoły Orzekające.
Skład Zespołu Orzekającego powoływany jest Zarządzeniem Dyrektora Poradni.
W skład zespołu wchodzą:
dyrektor Poradni lub upoważniona przez niego osoba jako przewodniczący zespołu, psycholog, pedagog oraz lekarz.
W skład zespołu mogą wchodzić inni specjaliści, jeżeli ich udział w pracach zespołu jest niezbędny.
W ramach prac Zespołu Orzekającego Poradnia wydaje opinie o wczesnym wspomaganiu oraz orzeczenia:
- o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów:
a) z niepełnosprawnością ruchową
b) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
c) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
i znacznym
d) z niepełnosprawnościami sprzężonymi
e) zagrożonych niedostosowaniem społecznym
f) niedostosowanych społecznie
g) zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- § o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych zespołowych/ indywidualnych
- § o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
- § o potrzebie nauczania indywidualnego
- § o braku potrzeby kształcenia specjalnego
- § o braku potrzeby indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
- § o braku potrzeby indywidualnego nauczania
- § o braku potrzeby zajęć rewalidacyjno- wychowawczych zespołowych/ indywidualnych
- § o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
- o odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego
- § odmowie uchylenia orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania
Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnie jest dobrowolne
i nieodpłatne.
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Wypowiedz się na stronie Kontakt