Gminna Biblioteka Publiczna w Łysomicach zakwalifikowała się do drugiej edycji projektu "Kodowanie w bibliotece". Projekt skierowany był do bibliotek, które brały udział w II albo III rundzie Programu Rozwoju Bibliotek finansowanego przez Fundacje Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
W ramach projektu 10 stycznia, biblioteka otrzymała sprzęt do nauki podstaw programowania oraz wiedzę na temat organizacji i prowadzenia tego typu zajęć w bibliotece.
W skład zestawu wchodzą:
- trzy tablety,
- trzy gry edukacyjne Scottie Go!,
- trzy roboty Photon w wersji edukacyjnej (z dostępem do bazy scenariuszy) wraz z akcesoriami: matą edukacyjną, kompletem fiszek do ćwiczeń na macie oraz Magic Dongle do podłączenia Photona do komputera (po jednym Dongle na robota).
Dzięki nowoczesnemu sprzętowi biblioteki wprowadzą do swojej oferty nowatorskie działania edukacyjne, będące odpowiedzią na ważne potrzeby mieszkańców, rozszerzą i rozwiną swoją działalność edukacyjną, dzięki czemu pomogą młodym ludziom zdobywać przydatne umiejętności, zyskają nowych użytkowników … i być może przyczynią się do odkrycia w swojej okolicy zdolnych młodych „koderów”, którzy złapią bakcyla i dalej będą rozwijać swój talent.
Dzieci i młodzież biorąca udział w zajęciach z kodowania z wykorzystaniem nowoczesnego sprzetu w bibliotekach nauczą się myśleć logicznie i skuteczniej rozwiązywać problemy, odkryją i rozwiną swoje zdolności, pasje i szczególne talenty, będą bardziej świadomie i z większym zrozumieniem korzystać z różnych urządzeń elektronicznych, programów i usług, będą dobrze się bawić i miło spędzać czas w bibliotece, a przy okazji gimnastykować szare komórki i w dłuższej perspektywie, będą miały szansę na znalezienie pracy odpowiadającej ich zainteresowaniom.
Cały otrzymany sprzęt będzie krążył po bibliotekach Gminy Łysomice, aby umożliwić dostęp wszystkim chętnym do nauki programowania. Harmonogram zajęć będzie dostępny na stronie internetowej biblioteki i na facebooku.
Zapraszamy do wspólnego programowania!